Over mij

Mijn foto
Welkom op mijn weblog! Ik zal mij even voorstellen: ik ben ’t thuisblijfvadertje. Omdat ik (noodgedwongen) niet werkzaam ben, zorg ik voor ons zoontje (geb. 2012), samen met mijn partner die het brood op de plank brengt. Mijn hobby’s zijn krachttraining, voetbal, en koken (met name natuurvoeding). Verder houd ik mij bezig met esoterische onderwerpen, antroposofie, politiek en is de natuur een pas ontdekte, grote inspiratiebron. Ter ontspanning drink ik van tijd tot tijd een pilsje in de kroeg, kijk ik (horror)films en luister ik naar de harde muziekgenres. Voor mij is het een uitdaging om met weinig geld veel te doen, en tegelijk steeds milieuvriendelijker en zelfvoorzienender te gaan leven. Consuminderen is inmiddels een hobby geworden, daarom probeer ik steeds meer zelf te doen. Dat valt nog niet mee met twee linkerhanden! Met dit blog probeer ik mezelf te motiveren nieuwe dingen te proberen en wil ik schrijven over mijn onhandige en stuntelige pogingen richting eenvoudig en zelfvoorzienend leven.

vrijdag 23 mei 2014

Welkom



Hallo, welkom op mijn blog! Ik zal mij even voorstellen: ik ben ’t thuisblijfvadertje. Omdat ik (helaas noodgedwongen) niet werk, zorg ik voor ons zoontje van 1,5,  samen met mijn partner die in de zorg werkzaam is.

Omdat ik niet werk, en mijn partner parttime werkt is het zowel een uitdaging als een noodzaak om met weinig geld veel te doen, maar ook steeds meer rekening te houden met het milieu en onze gezondheid. Dan moet je dus ook steeds meer zelf doen en maken, hetgeen voor mij een ware uitdaging is aangezien ik niet zo handig ben, en mijn natuurkennis nog minimaal is. Er valt dus nog veel te leren op de weg van kluns naar overlever!
 
Dit blog is mijn stok achter de deur, want ik heb al gemerkt dat het een goed gevoel geeft om een simpeler leven te leiden.  Mijn vorderingen op dit pad wil ik bij gaan houden in dit blog.
 
Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten